Страницы меню навигации

Новости украинских и зарубежных компаний

Як скласти резюме?

Як скласти резюме? Правильно написане резюме — перший крок на шляху пошуку роботи.Це перший, а іноді єдиний, погляд роботодавця або кадрового агентства на Вас, причому, Вашими ж очима. Ваш єдиний шанс досягти успіху в той момент, коли резюме читають у перший раз. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більше 2-3 хвилин. Якщо увага залучити не вдалося — значить, резюме не спрацювало.

Від того, наскільки добре написано резюме, буде залежати, запросять Вас на співбесіду або відкладуть у стопку безперспективних. Саме в резюме необхідно в короткій формі і дохідливо пояснити роботодавцеві або кадровому агентству, чим Ви відрізняєтеся від інших двадцяти, а то й сорока претендентів-конкурентів. Тому потрібно ставитися до написання резюме якомога ретельніше. Навіть якщо ви поки не шукаєте роботу, резюме потрібно починати писати, вносячи в нього корективи. Воно може знадобитися Вам терміново, а в поспіху обмірковувати і оцінювати свої достоїнства неймовірно складно.Крім того, для кожного нового місця роботи бажано складати окреме резюме, правильно розставляючи акценти саме на тих навичках і знаннях, які потрібні для цієї позиції.

Спочатку низку порад загального плану:

Майте на увазі, що Ваше резюме буде читати людина, яка Вас ніколи не бачив і нічого про Вас не знає. Це практично єдиний шанс для Вас познайомитися, тому потрібно справити сприятливе враження.
Резюме найкраще відправляти електронною поштою, заповнювати на сайті, якщо така можливість на ньому передбачено, чи привозити особисто. У крайньому випадку, можна відправити факсом, але майте на увазі, що погана якість друку на папері факсовому відразу додає Вашому резюме не самий виграшний вигляд.
Категорично не рекомендуємо відправляти резюме у вигляді посилання на Вашу особисту сторінку в інтернеті. Рукописний варіант просто неприпустимий.

Папір повинна бути білою, найкраще вкласти резюме у файл або прозорий пластиковий куточок. Фотографія необов’язкова для резюме, що представляється на підприємство, але в кадровому агентстві фотографію краще залишити — її не покажуть роботодавцеві без Вашого дозволу.

Шрифт повинен бути чітким, не дрібним і не великим. Ніяких екзотичних варіантів і витіюватості. Оформлення — суто ділове. Чіткий поділ на розділи.
Необхідно вказати вакансію, на яку Ви претендуєте. Роботодавцю треба називати тільки ті позиції, які потрібні в даний момент на підприємстві. Для кадрового агентства краще спочатку вказати конкретну вакансію, яку, на вашу думку, Ви відповідаєте, після — вакансії, які могли б Вас зацікавити при їх виникненні в агентстві. Цим Ви сприяєте тому, щоб Вам пропонували тільки ті вакансії, які Вас можуть зацікавити.

Жирним великим шрифтом рекомендуємо виділити прізвище, ім’я, по батькові.

Дата народження і число повних років.

Обов’язково написати контактний, домашній, стільниковий або робочий телефон. Якщо Ви шукаєте роботу в іншому місті або агентстві з іншого міста, необхідний код міста. Для кадрового агентства можна вказувати всі телефони, як правило, професійні консультанти, телефонуючи кандидату на службу, не здаються і не повідомляють про мету свого дзвінка нікому, крім Вас, і не просять що-небудь передати, щоб не порушити конфіденційність ваших взаємин. Не завадить адресу електронної пошти і номер пейджера. Можна залишити телефон друзів або родичів на випадок, якщо іншого зв’язку з Вами не буде.

Домашня адреса із зазначенням індексу, міста, бажано району. Обов’язковий номер будинку і квартири для того, щоб відправити Вам повідомлення про вакансії по пошті, якщо Ваші телефони змінилися, а Ви не сповістили агентство своєчасно.

Необхідно повідомити ваш сімейний стан. Прийнято наступні позначення: заміжня, незаміжня, одружений, неодружений. Не прийнято повідомляти про цивільний шлюб, розлучення, вдівства і т.п. Діти, якщо такі у Вас є, називаються за статтю та віком, наприклад, «дочка, 12 років і син, 7 років». Якщо дітей немає, це також слід вказати.

Освіта. Не слід писати, яку школу Ви закінчили і з якими відмітками: може скластися враження, що Вам більше нічим похвалитися. Далі пишеться рік вступу і закінчення вузу і / або технікуму, повністю найменування інституту і / або технікуму (у дужках можна вказати його абревіатуру) та місто, де він знаходиться. Далі — факультет і спеціальність, зазначена у Вашому дипломі. Форма навчання: вечірня, заочна, очна. Аспірантура описується таким же чином. Обов’язково — курси або інші форми підвищення кваліфікації.
Знання іноземної мови. Не слід завищувати рівень знання Вами іноземної мови: Вам доведеться працювати, можлива попередня перевірка рівня Ваших пізнань роботодавцем або кадровим агентством. Зазвичай прийнята наступна градація: початковий рівень, гарне знання, вільне володіння.

Робота з комп’ютером. Якщо Ви не програміст і не просунутий користувач, ми рекомендували б проконсультуватися із знаючими людьми, як правильно називаються пакети, з якими Ви працюєте. Потрібно вказати володіння бухгалтерськими програмами, а також спеціальними програмами, наприклад, графічними редакторами. Також необхідно відзначити знання інтернет і вміння користуватися електронною поштою, що не зовсім одне і те ж, як це представляється деяким.

Знання оргтехніки. Передбачає вміння працювати з офісними міні-АТС, ксероксом, факсом. Телекс вказується додатково.

Водійське посвідчення, наявність автомобіля.

Місця роботи, у зворотному хронологічному порядку, починаючи з останнього, включаючи роботу за сумісництвом і без оформлення в трудовій книжці. Насправді роботодавця цікавлять тільки останні 2-3 місця роботи і період не більше 10 років, тому їх і потрібно описати докладніше: чим займається підприємство, чисельність працівників, Ваша посада на підприємстві, кількість Ваших підлеглих, дуже докладно — реальні посадові обов’язки.Причини звільнення або пошуку нової роботи. Все одно ці питання Вам зададуть, краще сформулювати їх заздалегідь і коротко викласти. Гірше, якщо вони застануть Вас зненацька.

Зразок:

Травень 2002-квітень 2003 ТОВ «Хронос», оптова та роздрібна продаж годинників.Чисельність підприємства 57 людей. Старший менеджер, у підпорядкуванні 17 чоловік (продавці консультанти, менеджери оптових продажів, комірники). ..

Причина звільнення: відсутність професійного росту

Приклади успіхів і досягнень, такі, як збільшення обсягу продажів на … відсотків, розвиток нового напряму, залучення особливо великих клієнтів, проведення вдалих кампаній, налагоджені зв’язки у регіонах.
Додаткова інформація: все, що Ви хотіли б повідомити для опису Ваших особистих якостей. Як правило, вказуються такі якості, як комунікабельність, лояльність, мобільність, креативність, урівноваженість, безконфліктність, чесність, висока здатність до навчання.

Можливість або неможливість відряджень і роботи ненормований день. Тільки кадровому агентству потрібно повідомляти мінімальну і бажану заробітну плату й інші обмеження.

Ні в якому разі не використовуйте слова, сенсу яких Ви не знаєте напевно або сумніваєтесь в правильності їх написання. Або подивіться словник, або проконсультуйтеся з фахівцем. Єдина граматична помилка може зіпсувати все враження від блискучого резюме і затьмарити роки Вашої вдалої роботи.

Інформація, представлена в резюме, повинна бути достовірною. Не залишайте «білих плям» у своєму резюме. А найголовніше — резюме має бути коротким: не більше однієї — півтори сторінок. Ваше вміння ясно формулювати, коротко викладати — показник високого рівня загальної культури.
Як не треба писати резюме

«Моя основна риса — реКспектабельность»
«Особисті досягнення: одружений,» Шевроле «1992 року випуску
«Захоплення — здача крові. Вже здав 52 літра»
«Я — скажена друкарка»
«Трудовий досвід: розборки з клієнтами»
«Звільнений, тому що вимагав зниження зарплати»